5 yoga oefeningen voor een stralende huid.

Een prachtige, soepele, stralende huid. Ooit afgevraagd hoe de schoonheden het doen om er stralend uit te zien?

Het geheim voor een vlekkeloze huid?

Yoga! Ik maak er te weinig tijd voor en moet terug in mijn routine komen…maar  ik denk dat  yoga  het “een management systeem voor het leven” is, en het is de meest holistische benadering van het leven dat ik ooit ben tegengekomen. Het versterkt en het werkt op het lichaam, geest en de ziel.

Yoga heeft een effect op mijn leven gehad op een moment dat ik het nodig had (dank je wel hiervoor Brigitta)

Ik geloof dat yoga een goede bloedsomloop bevordert , die op zijn beurt, de huid verbetert en voedt en de cellen ontdoet van gifstoffen.

1. Padmasana

Meditatie Zithoudingen

Bekend als de Lotus houding, is dit in kleermakerszit een houding die helpt door het kalmeren van de geest. Er wordt gezegd dat als je door deze pose regelmatig te oefenen, u zeker bent om te bloeien net als de lotus. Dit is niet alleen een effectieve pose in yoga voor de huid gloed, maar zorgt ook voor minder spierspanning en ontspant ook de geest.

Hoe je dat doet

-Ga zitten op een mat, zorg ervoor dat je benen gestrekt zijn en je rug recht.

-Buig je rechterbeen op de knie. Plaats uw voet op de linker dij, zodat de voet naar boven wijst, en de hiel dicht bij uw maag.

-Doe hetzelfde met je linkerbeen.

-Plaats je handen in een mudra positie boven je knieën.

-Zorg ervoor dat je rug en je hoofd recht is.

-Houd de pose voor ongeveer 100 tellingen terwijl je diep ademhaalt.

Voorzichtigheid is geboden als je knieproblemen of pijn in je enkels hebt, dan kun je het best doen onder toezicht.

2. Marichyasana

Young woman exercising yoga

Mariachi betekent letterlijk een lichtstraal, en ze verbetert de bloedsomloop en masseert de inwendige organen, met name de buikorganen. Dit helpt bij het ontgiften van je systeem, dus het verbeteren van uw teint. Het kalmeert ook de geest en verlicht stress, die, natuurlijk, leidt tot een stralende huid.
Hoe je dat doet
-Ga zitten op een vlakke ondergrond met je benen gestrekt en je rug recht.
-Buig je rechterknie zodanig dat je tenen plat op de grond zijn, in de buurt van je bekken en je knieën dicht bij je borst. Zorg ervoor dat de tenen van je linkervoet naar boven gericht zijn.
-Zorg ervoor dat uw rug is recht, strek je armen aan beide zijden. Adem diep in en draai aan de linkerkant van de taille.
-Wikkel je armen om je gebogen knie en greep ze stevig vast.
-Adem normaal en houd tegelijkertijd je rug recht, je hoofd wordt geconfronteerd met de linker schouder, je schouderbladen naar elkaar toe getrokken, en je borst is breed.
-Houd de positie voor ongeveer een minuut en herhaal aan de andere kant.
Voorzichtigheid, vermijd deze positie als u een ernstige rugblessure hebt geleden, of een voorgeschiedenis van hoofdpijn en migraine. Als u een hoge of lage bloeddruk hebt, is het het beste om u van deze oefening te onthouden.

3. Dhanurasana

dhanurasana

Vernoemd naar de nauwe gelijkenis met een boog, de Dhanurasana is een van de meest gunstige yoga-oefeningen voor stralende huid. Het werkt op het hele lichaam en bevordert de bloedsomloop. Het helpt ook bij het ontgiften van het lichaam, omdat het drukt op de buik. Deze asana is een grote stress-buster, en je zult je versterkte teint vrijwel direct opmerken.

Hoe je dat doet

-Lig plat op je buik met je voeten uit elkaar en je armen geplaatst naast je lichaam.

-Vouw je knieën naar binnen en houd je enkels.

-Adem in, til je borst van de grond, en trek je benen door je enkels, zodanig dat het gewicht van je lichaam op je buik is.

-Strek je nek en kijk recht voor je uit. Zorg ervoor dat uw gezichtsspieren ontspannen zijn. Glimlachen zou helpen.

-Focus op de ademhaling en het stabiliseren van je lichaam.

Houd de pose voor ongeveer 20 seconden, en laat los terwijl je uitademt. Ontspannen!

Voorzichtigheid!

Het beste is om deze positie te vermijden als u last heeft van een hoge of lage bloeddruk. Als u last hebt van hernia, nekletsel, of enige vorm van rug of hoofd pijn hebt, is het het beste om u te onthouden van deze oefening. Niet geschikt voor zwangere vrouwen!

4. Halasana

halasana

Hal is een Sanskriet woord dat betekent ploegen. Er wordt gezegd dat, zoals de naam al doet vermoeden, deze pose het veld (lichaam en geest) voorbereid voor een diepe verjonging. Deze houding is bekend om zijn versterking van het lichaam. Het is een geweldige ontspannende oefening evenals goed, en kalmeert het hele zenuwstelsel. Dit weerspiegelt zeker op het gezicht en de huid.

Hoe je dat doet
-Lig plat op je rug met je armen geplaatst naast je lichaam en je handpalmen naar beneden.
-Adem in en til je voeten van de grond met behulp van uw buikspieren. Je benen moet op een hoek van 90 graden komen.
-Gebruik je handen om je heupen te ondersteunen en laat ze los van de vloer.
-Breng je benen in een hoek van 180 °, zodat je tenen boven je hoofd zijn geplaatst.
-Zorg ervoor dat uw rug loodrecht op de grond is .
-Houd de positie voor een minuut, terwijl u zich te concentreert op je ademhaling. Adem uit, en breng voorzichtig uw benen terug in de startpositie.
Voorzichtigheid
Als je ooit problemen had met de wervelkolom en rugpijn heeft gehad, raadpleeg dan uw arts of yoga-instructeur voordat je deze pose doen. Dames die zwanger zijn, of op hun periode moet voorkomen doen deze positie beter niet.

5. Sarvangasana

Sarvangasana-yoga-Steps

Sarvangasana of schouder staan, in termen van de leek, is een geavanceerde yoga houding die een heleboel voordelen biedt voor de gezondheid. In essentie werkt het hele lichaam en helpt toon het. Het verbetert de bloedsomloop en helpt om het bloed te zuiveren, waardoor de teint verbetert. Het beoefenen van deze pose verbetert ook de elasticiteit van de huid en vermindert rimpels, waardoor uw huid verfrist en verjongd.

Hoe je dat doet

-Ga liggen op een vlakke ondergrond, zodat je lichaam is absoluut recht.
-Hef je benen in een hoek van 90 graden. Druk je handpalmen naar de grond en til je taille, zodat je benen vooruit komen.
-Steun uw taille met je handpalmen en hef je benen, zodat ze loodrecht op de vloer zijn.
-Nu til je je hele lichaam, zodanig dat de gehele gewicht op je schouderbladen ligt . Met deze praktijk, moet je uiteindelijk in staat zijn om uw ellebogen te laten rusten op de vloer, zodat alleen je handpalmen de rest van je lichaam te ondersteunen.
-Houd de pose voor ongeveer 50 tot 100 tellen vast, tijdens het kijken naar je teennagels. Zorg ervoor dat uw benen stabiel zijn .
-Zodra u klaar bent, eerst de benen verlagen. Dan, langzaam verwijderen van uw handen en plaats ze terug op de vloer. Nu, breng je zijn je lichaam terug naar de grond, om te gaan liggen. Ontspannen!

Opmerking: Sarvangasana gebeurt meestal aan het einde van uw praktijk net voor de Shavasana.(niet doen bij zwangerschap of de eerste dagen van de maandstonden) 

Geniet ervan en zorg voor een veilige omgeving waarin je oefent en indien nodig vraag raad aan een deskundige, of arts. Laat je begeleiden door een goede yoga leerkracht… en geniet vooral !

yoga

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s