ZEVEN TIPS OM SCHURENDE BOVENBENEN TE VOORKOMEN

Ik kreeg deze week enkele verhalen te horen .. mooie verhalen… vakantiestories van mijn klanten… super leuke herinneringen…  ze gingen wandelen, sporten of op uitstap…. Maar ik hoorde toch een aantal klachten… ivm de bovenbenen die tegen elkaar schuren..en daardoor wondjes vormen…. No worries ladies! Ik heb een aantal oplossingen voor jullie op een rij gezet!

Hoe komt het dat je wondjes krijgt als je bovenbenen tegen elkaar aan schuren?

Als het warm weer is ga je meer zweten en zeker als je daarbij ook nog beweegt bij bijvoorbeeld wandelen of hardlopen. En juist op die plekken waar je huid dan tegenaan komt krijg je last van zweetkliertjes die verstopt raken en van het zout uit je zweet dat voor kleine irritaties zorgt en soms tot kleine ontstekingen kan leiden.

Overgewicht?

Er wordt ook wel gezegd dat overgewicht kan leiden tot schurende bovenbenen. Maar sommige vrouwen hebben nu eenmaal dikkere bovenbenen, ook bij een gezonde BMI. Ook kunnen dikkere benen juist door sporten ontstaan omdat je benen gewoonweg gespierder zijn. Bekijk je lichaam dus als een totaalplaatje. Heb je het juiste gewicht: ga dan zeker niet afvallen om slankere benen te krijgen. Heb je duidelijk overgewicht en schuren daarom je benen tegen elkaar aan? Dan zou je kunnen overwegen om een paar kilootjes kwijt te raken.

Zeven dingen die je kunt doen om het schuren te voorkomen

1. Zorg dat je minder zweet. Dat zou je met talkpoeder kunnen doen, maar ook met een deodorant. Heb je al wondjes op je benen, dan is het misschien niet zo fijn om er een deodorant op te sprayen. Doe je dat toch neem er dan een zonder alcohol.

2. Gebruik een huidcontact spray.  Het werkt als een extra onzichtbare en ademende beschermlaag en voorkomt huidirritaties. Wel goed schudden voordat je de spray aanbrengt. Het werkt trouwens urenlang.

3. Smeer er Vaseline op. Vaseline is een geweldig huis-, tuin en keukenmiddel. Je kunt een licht laagje op je bovenbenen aanbrengen op die plekken waar het zou kunnen gaan schuren. Zeker als het om een kortere periode gaat dat je benen tegen elkaar aan komen.

4. Knip een panty af. Ook dit kun je gebruiken als het voor een wat kortere periode is. Want zeker bij warm weer kan de nylon panty toch ook weer voor wat extra zweet zorgen. Maar gedurende een korte periode geeft dit wel een extra laagje op je huid, waardoor je minder snel last krijgt van het schuren.

5. Een sport onderbroek. Zeker de broekjes met pijpjes zorgen voor een goede bescherming van je dijbenen. Ook als je meerdere uren moet lopen.

6. Speciale pleisters. Is de schade al ontstaan, maar wil je de volgende dag toch weer in dat korte broekje of rokje lopen? Plak er dan een speciale pleister op.

7. Direct na sporten douchen. Omdat zweet een van de grootste oorzaken is dat je last van geïrriteerde bovenbenen kunt krijgen is het belangrijk dat je je huid goed schoon houdt. Neem dus regelmatig een douche zodat de plekken direct na het sporten even helemaal schoon spoelen.

Hebben jullie wel eens last van schurende bovenbenen? Wat doe jij er aan om het te voorkomen? We zijn heel benieuwd! Praat met ons mee in de comments onder dit artikel. Vinden we gezellig :-).

vakantie foto

About the author juli 2017

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s