Chocolade… kan het echt?

Studies hebben aangetoond dat een voedingsplan die koolhydraatarm en vetrijk  effectief is voor gewichtsverlies, diabetes en epilepsie.

Er is ook bewijs dat aantoont dat deze manier van eten gunstig is voor bepaalde vormen van kanker, de ziekte van Alzheimer en mogelijk ook andere ziekten. Maar wat nu met chocolade? Je hoort er allerlei verhalen over, het mag wel, het mag niet.. liefst meer dan 70%, …

Ikzelf heb een boontje voor chocolade. En ja als lactose-intolerant zijnde is dit niet altijd even makkelijk vol te houden… Of zal ik zeggen “was”. Want ik leerde een lekkere chocolade kennen die perfect past bij mijn lactoseintolerantie, en die geen invloed heeft op mijn bloedsuikerspiegel. (want ja insulineresistentie werd bij me getest… maar toen ik onlangs een studie las bleek dat heel wat mensen insulineresistent worden) Hier kunnen we dus ook wel iets aandoen! 🙂 (en liefst zonder medicijnen)

Enkele tips om insulineresistentie terug te dringen: (die bij mij heel erg goed hielpen)

1 Eet langzaam verterend voedsel (dus groenten, gezonde vetten, eiwit (geen zoogdieren) en complexe koolhydraten.

2. Beweeg op je nuchtere maag (hight intensity training zijn leuke en effectieve oefeningen) (je kan er heel wat op youtube vinden)

3. Eet minder koolhydraten. De meeste mensen eten te veel koolhydraten. Aan bewerkte producten zijn bijna altijd extra suikers toegevoegd. Dit resulteert in een extra dosis koolhydraten. Eet daarom zo min mogelijk bewerkte producten, om je koolhydraatinname te beperken.

4. Slaap voldoende. Door een tekort aan slaap kunnen verschillende hormonen uit balans raken. Door weinig slaap stijgt je ghrelinewaarde (waardoor je eetlust stijgt) en daalt je groeihormoonproductie (waardoor je minder vet zult verbranden). Slaaptekort kan bijdragen aan insulineresistentie en aanzetten tot diabetes type 2.

5. Eet 3 maaltijden per dag , of pas ook af en toe  intermittent fasting toe.

Deze lekkere chocolade wil ik je laten kennen 

70% Dark Belgian Chocolate 100 g van Sweet-switch !

Omdat deze zo
lekker , sugar en gluten vrij is! ….
Beschrijving:  100 gram hemelse, donkere chocolade. - Suikervrij - Rijk aan vezels - Glutenvrij - Veganistisch - Premium Belgische chocolade Stevia gezoet ! 

Ingrediënten: cacaomassa, zoetstof (erythritol), cacaoboter, inuline, emulgator (zonnebloemlecithine), natuurlijk vanille-extract en zoetstof (steviolglycosiden). 70% cacao en 0% melk in het eindproduct.

Door de erythirol heeft deze chocolade geen invloed op je bloedsuikerspiegel.

Ik koop deze chocolade bij SWEET SWITCH een bedrijf uit Torhout… dus ja wanneer we online bestellen… laat het dan tenminste een Belgisch bedrijf zijn 😉 !!!!!!!

Wil jij graag deze chocolade bestellen? (of een andere sugar free lekkernij?) Bestellen kan rechtstreeks bij deze firma. www.sweet-switch.com

Gebruik de code: BEAUTYFULSKIN en ontvang een lekker geschenkje bij jouw bestelling!

gebruik de code: Beautyfulskin en ontvang een lekker geschenk bij je bestelling !

Omdat pure chocolade ook goed is voor je huid!

Belangrijk is wel om voor pure chocolade te kiezen, hoe puurder hoe beter. Kies voor een variant met meer dan 70% cacao. Dit zit namelijk vol met flavonoïden, wat hele goede antioxidanten zijn.

1. Pure chocolade herstelt een droge huid

IJzer, calcium en vitamines A, B1, C, D en E zijn een paar van de vele voedingsstoffen die we uit donkere chocolade kunnen halen. Die zorgen ervoor dat je huid intens gevoed en bevochtigd wordt, waardoor die gaat glanzen.

2. Pure chocolade beschermt tegen UV-stralen

Het is wetenschappelijk bewezen dat de flavonoïden die gevonden worden in donkere chocolade helpen om je huid te beschermen tegen zonnebrand, roodheid en andere tekenen van UV-schade. Als het direct op de huid aangebracht wordt, kan het ook helpen om de lichaamsdelen die blootgesteld werden aan de zon te herstellen en te hydrateren. Dus gewoon even laten smelten en op de beschadigde huid smeren.

3. Chocolade doet rimpels en lijntjes vervagen

Stress kan een enorme impact hebben op onze huid. Cacao helpt om de stresshormonen te verminderen, wat betekent dat er minder collageen afgebroken wordt in de huid en er minder rimpels opduiken.

4. Chocolade doet doffe haren weer stralen

Zien je haren er wat dof en levenloos uit? Dan is het hoog tijd voor een haarmaskertje met ongezoete donkere chocolade. Voeg honing en yoghurt aan het chocolademengsel toe voor je het aanbrengt op je haar. Bedek daarna met een plastic folie en laat het ongeveer een uur inwerken. Spoel je haren met koud water en je zal weer glanzend haar hebben.

5. Chocolade bevordert de haargroei

Koper, zink en ijzer zijn mineralen die het celvernieuwingsproces bevorderen, en donkere chocolade zit daar toevallig vol van. Door elke dag chocolade te eten, zal je de zuurstof- en bloedstroom naar je hoofdhuid verhogen, waardoor je gezonder én sterker haar krijgt.

Wil je meer weten over wat chocolade of andere schoonheidsboosters voor je doen? Lees het boek Huidverjonging op maat! bestel hem hier.

Bestel het boek en kom meer te weten wat je kan doen om een jonge en stralende huid te krijgen!


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s